Czytanie po angielsku? | Wydawnictwo [Ze Słownikiem]


Na pewno każdy z nas chociaż przez chwile myślał, żeby zacząć czytać książki po angielsku, tylko jak? Zawsze pojawia się mnóstwo wątpliwości, czy sobie poradzimy? Czy odpowiednio znamy angielski? Jak i również, jaką książkę wybrać?

Od niedawna na polskim rynku istnieje wydawnictwo [Ze Słownikiem]. Możliwe, że słyszeliście już o nim, ale mimo to macie wątpliwości, dlatego właśnie piszę tę recenzję.


Czy warto? Uwierzcie, że tak. Zakochałam się w książkach tego wydawnictwa, jak tylko je zobaczyłam. Na samym początku znajduje się słownik z wyrazami, które najczęściej pojawiają się w książce, a na samym końcu ogólny słowniczek wszystkich słów, które się w niej pojawiają. Jednak to nie wszystko. Podczas czytania, na każdej stronie mamy zaznaczone niektóre trudniejsze słówka i ich tłumaczenie na marginesach. Tutaj właśnie pojawia się pierwszy minus, jaki znalazłam i nie wiem czy nie jedyny. Mianowicie, czasami pojawiały się tłumaczenia naprawdę łatwych słów, a trudniejsze (moim zdaniem oczywiście) nie były zaznaczone. Jednak i tak zawsze znalazłam tłumaczenie na końcu książki, więc nie musiałam szukać słownika, czy sprawdzać w internecie. Nie można zapomnieć, że jest to młode wydawnictwo, które dopiero się rozwija.

Książki, są wydane w naprawdę cudowny sposób. Okładki są bardzo minimalistyczne, ale za to jakie urocze. Pojawia się na nich tylko tytuł, po polsku jak i po angielsku, autor oraz poziom, do którego książka jest dostosowana. Tutaj jest kolejny plus, mamy naprawdę spory wybór książek, na różnym poziomie, także każdy znajdzie coś dla siebie. Do tego cena, książki po angielsku zazwyczaj są strasznie drogie, a tutaj mamy po angielsku i jeszcze ze słownikiem w jednym i to w  n o r m a l n e j cenie! Chociaż spotkałam się z opinią, że są trochę za drogie, wiadomo, że gdyby były tańsze to na pewno miałyby więcej odbiorców, ale i tak jak na książki po angielsku to nie jest źle. Takie jest moje zdanie.

Osobiście jestem zadowolona, zwłaszcza, że nie jestem jakoś specjalnie dobra z angielskiego, to czytało mi się książki bardzo przyjemnie. Polecam jeszcze trudniejsze słówka zapisywać sobie do jakiegoś zeszytu i powtarzać je sobie co jakiś czas, na pewno Wam się przydadzą!

Myślę, że nie muszę mówić nic więcej, uważam, że naprawdę warto sięgnąć po książki tego wydawnictwa, chociażby po to, żeby samemu się przekonać, czy nam odpowiadają.  :)

Za książki do recenzji, bardzo dziękuję wydawnictwu [Ze Słownikiem].

Aktualna strona wydawnictwa: https://zeslownikiem.pl/

Pozdrawiam,
Mare




23 komentarze:

  1. Kurcze, może się wreszcie zmotywujesz do nauki, książki wyglądają bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio chciałam zacząć czytać po angielsku i właśnie nie wiedziałam jak. Dzięki Tobie już wiem ;)
    Pozdrawiam, https://justforthedream11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomysł wydawnictwa jest naprawdę świetny. Byłabym szczęśliwa gdyby ukazały się również książki po niemiecku. Jedynie te okładki są taki smutne.. Ale w końcu liczy się wnętrze :)
    Pozdrawiam, maobmaze

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł dla tych, którzy chcą, a nie wiedzą jak zacząć!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że to świetny pomysł. Polecam też magazyny English Matters.
    pozdrawiam,
    polecam-goodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny pomysł, mam zresztą w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czekam, aż moje do mnie dotrą :)
    Słyszałam o nich wiele dobrego, mam nadzieję, że mi się spodobają :)

    Ciekawy blog, obserwuję :)

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie czytanie w obcym języku początkowo jest trudne. Ja się poddałam kilka razy. Dzięki Twojej recenzji mam szansę jeszcze raz spróbować :) świetny post

    Pozdrawiam
    https://coscudownego.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Cóż, te książki mogą sobie pozwolić na taką cenę, bo w zasadzie wszystkie wydawane w tej serii tytuły mają już wygasłe prawa autorskie ;) Inicjatywa jest słuszna, natomiast ja dużo bardziej cenię sobie czytanie po angielsku na czytniku - np. Kindle ma wbudowany słownik, co mocno przyspiesza lekturę, a i jest bardzo kształcące (zwłaszcza jeśli zostaniemy przy wersji angielsko-angielskiej słownika, która chyba wbudowana jest w standardzie).

    Pozdrawiam!
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio sama zaopatrzyłam się w książki z tego wydawnictwa. Zaczęłam czytać Frankensteina i jestem zachwycona. Pomysł z takim wydaniem klasyków jest bardzo trafiony, każdy obecnie chce szlifować języki obce.

    Pozdrawiam,
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio dużo myślałem o czytaniu po angielsku. Chyba zacznę od przeczytania, którejś z książek od tego wydawnictwa :D

    Hubert z Thelunabook
    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Szlifowanie angielskiego to coś, co przez dłuższy już czas chodzi mi po głowie. Nigdy nie słyszałam o tym wydawnictwie. Prócz angielskiego jeszcze zależałoby mi na przeczytaniu jakiejś książki po włosku aby utrzymać go na niezłym poziomie. Jak na razie ćwiczę sobie tylko dzięki magazynom Colorful Media które naprawdę są godne polecenia! No i kupiłam sobie książkę po włosku "W 80 dni dookoła świata" ale to bez słowniczka wyłącznie we włoskiej wersji.
    A na tych poziomach w jakich te dwie książki przeczytałaś to było wiele czasów bardziej złożonych czy jednak przeważały czasy proste?

    Fantastyczny blog ;) na pewno jeszcze do ciebie wpadnę.

    puszekptasiegomleczka.blogspot.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 dancewithbook , Blogger