"Ponad Wszystko" Nicola Yoon | Recenzja [5]

 "Jeśli człowiek nie żałuje, znaczy że nie żył."




Tytuł: Ponad Wszystko
Autor: Nicola Yoon
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 328







Maddy, to młoda dziewczyna, która jest uczulona na wszystko, dosłownie. Jest chora na SCID, bardzo rzadką chorobę, przez którą nie może wychodzić na zewnątrz. Nie przeżyłaby bez filtrowanego powietrza, nigdy nie wie co może wywołać alergie. Jej pokój jest cały biały, a jedynymi kolorowymi rzeczami są książki.
Nigdy nie wyszła na zewnątrz, a przynajmniej tego nie pamięta. Jedyne co jej zostało to podziwianie świata zza okna. Nie ma prawdziwych przyjaciół, tylko tych internetowych. Jedynymi osobami, które widuje to mama i Carla, jej pielęgniarka.

"Obietnica - kłamstwo, którego ma się zamiar dotrzymać."

Dziewczyna już pogodziła się ze swoim losem, zaakceptowała chorobę, przestała myśleć "co by było gdyby..". Jednak pewnego dnia, kiedy przed sąsiednim domem zatrzymała się ciężarówka, z której wychodzą rodzice z dwójką dzieci. Maddy zobaczyła przystojnego chłopca, ubranego całego na czarno robiącego szalone sztuczki. Totalne przeciwieństwo jej samej.
Po pewnym czasie ich znajomość przeradza się przyjaźń, a może coś więcej? Życie Maddy zmienia się nieodwracalnie.
Dopiero od kiedy poznała Olly'ego zaczęła żyć naprawdę.
Muszę przyznać, że bardzo podziwiam bohaterkę tej książki. Jak ona to wszystko znosiła? Osobiście nie wyobrażam sobie kompletnie nie wychodzić z domu, nie poznać ani trochę świata, nie poznawać ludzi. Nasza bohaterka jest naprawdę bardzo silna i należą jej się oklaski.
Oczywiście nie można zapomnieć, że książka nie opowiada tylko o historii Maddy i Olly'ego, ale również o historii ich rodzin.
Uwierzcie mi, że warto poznać tę historię.

"Bezpieczeństwo to nie wszystko, życie nie polega jedynie na oddychaniu."




"Ponad Wszystko" nie jest typową młodzieżówką. Jest to książka bardzo przemyślana, zaskakująca, pełna wartości. Tak jak wspomniałam książka jest naprawdę warta przeczytania. Osobiście muszę przyznać, że przeczytałam ją w kilka godzin. Przyjemna, która daje nam do myślenia. Książkę czyta się bardzo szybko co jest plusem jak i minusem, ponieważ po przeczytaniu ostatniej strony, chcemy więcej.
Naprawdę nie mogę uwierzyć, że ta historia już się skończyła. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po następną książkę tej autorki. Myślę, że następne spotkanie będzie równie udane jak to.






"Jeśli nikt nie może cię zobaczyć, nie istniejesz."

Jeśli już czytaliście "Ponad Wszystko" to koniecznie dajcie znać jak Wam się podobała, a jeśli to nie szybko nadrabiajcie!
Pozdrawiam,
Mare.

Za książkę do recenzji dziękuję bardzo Publicat S.A



67 komentarzy:

  1. Pewnie w najbliższym czasie nie przeczytam, bo najpierw muszę nadrobić książki, które już mam. Ale opinie słyszałam tylko pozytywne, więc na pewno kiedyś przeczytam!

    giraffe-and-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie do tego filmu bardzo zachęcił trailer. Na pewno się przejdziemy do kina na jakiś romantyczny wieczór z dziewczyną ;) Dodatkowo, zachęcają mnie billboardy na mieście - w Cinemie teraz jest loteria i każdy bilet gwarantuje wygraną

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja filmu jeszcze nie widziałam, ale na pewno nadrobię. ;)

      Usuń
    2. Też się wybieram na ten film! Zastanawiam się, czy najpierw przeczytać książkę, czy jednak lepiej zobaczyć film?
      @fajnie, a co można wygrać?

      Usuń
    3. Zdecydowanie najpierw książka!

      Usuń
    4. Mnie zastanowiło to, że w sumie to był niebezpieczny ruch z jej strony. Jeszcze nie oglądałem filmu, widziałem tylko trailery i jakieś gify na fanpejdżach... Kupiłem na ten tydzień bilet, a jako, że dostałem z kodem do loterii, to będę miał moje ulubione nachosy powiększone. :D

      Usuń
    5. Ja muszę koniecznie obejrzeć!

      Usuń
    6. Też byłam ostatnio w Cinema City i wygrałam popcorn :) a historia wzruszająca, nie wyobrażam sobie żyć z takimi chorobami.

      Usuń
    7. Jejuu muszę szybko nadrobić film!

      Usuń
  3. Miałam plan przeczytać przed filmem, ale na 200% taki plan nie będzie mieć pokrycia xd. Ale przeczytam, w końcu przeczytam xd

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się z takie opinii, bo książka stoi na półce z powieściami do przeczytania. Ale czegóż można by się innego spodziewać po bestsellerze tak dobrze ocenianym przez wielu czytelników? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam sie z Tobą w 100%, książka była przepiękna, wciągająca i zaskakująca. Tez nie mogę sie doczekać aż sięgnę po więcej pozycji tej autorki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od początku wydania tej książki w Polsce jakoś mnie do niej nie ciągnęło i tak zostało. Na chwilę obecną nie mam zamiaru jej czytać.

    http://maasonpl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejna książka do kolekcji! Bardzo ciekawa recenzja! ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę to przeczytać. Odkąd dowiedziałam się o jej polskiej premierze chciałam ją kupić, ale jakoś nigdy tego nie zrobiłam :( Mam nadzieję, że za niedługo zagości ona na mojej półce :)
    Pozdrawiam :)
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa recenzja. :D
    Książkę czytałam (co zapewne nie jest dla Ciebie nowością, bo czytałaś moją na moim blogu :'))
    No także ten, pozdrawiam. <3
    agataczytaksiazki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Po tak pozytywnej opinii nie mogę nie przeczytać tej książki!! Oglądałam zwiastun i też mi się bardzo spodobał, więc chyba nie powinnam zwlekać. Pozdrawiam cieplutkoo!

    OdpowiedzUsuń
  11. Książki jeszcze nie czytalam, ale po twojej recenzji stwierdzam, ze zdecydowanie muszę i chce ja przeczytać 👌💙

    Buziaki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Cię zachęciłam. 💙

      Usuń
  12. Na film nie zdążyłam się wybrać do kina, ale książki na pewno nie odpuszczę, szczególnie, że to kolejna jej pozytywna recenzja:)
    Pozdrawiam http://oksiazko.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jeszcze ani nie czytałam ani nie oglądałam, ale na pewno w przyszłości to zrobię. Fabuła jest ciekawa, myśle że mi się spodoba :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    www.bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się spodobała, film też muszę obejrzeć :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo zachęciłaś mnie do przeczytania tej oto książki i na pewno w najbliższym czasie po nią sięgnę. Pozdrawiam ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Zamierzam się skusić. Bardziej ciekawi mnie film, ale myślę, że książkę i może też poznam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna recenzja i prześliczny szablon, zostaję tu na dłużej :)
    Książkę czytałam dosyć dawno temu i powiem, że była okej - bez szaleństwa, ale mi się podobała. Nie mogę się doczekać, aż sięgnę po kolejną książkę tej autorki, bo jej opis brzmi o wiele lepiej niż ten w "Ponad wszystko" :)
    Pozdrawiam! Patty z bloga pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie mogę się doczekać, aż przeczytam następną jej książkę:)

      Usuń
  18. "Ponad wszystko" uważam za świetną książkę i zgadzam się z Tobą, że chce się więcej tej historii :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Koniecznie muszę się z nią zapoznać.Lubię takie mądrzejsze młodzieżówki,które czyta się w kilka godzin :) Miłego weekendu ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Odkąd zobaczyłam zwiastun filmu, wiedziałam, że muszę go zobaczyć, ale najpierw zdecydowanie muszę przeczytać książkę. Myślę, że mogłaby mi się spodobać, bo takie klimaty bardzo lubię :)
    Pozdrawiam!
    http://tworze-czytam-fotografuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ta książka była wspaniała, jedna z lepszych młodzieżówek jakie czytałam. Zaskakuje i to bardzo.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie kupiłam tą książkę i już nie mogę się doczekać aż ją przeczytam ♥

    Pozdrawiam :)
    http://jaholiczka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Czytałam tą książkę jeszcze za nim wyszła ekranizacja i powiem ci, że podobała mi się.teraz jeszcze został mi do obejrzenia film.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :D
    https://gosiaandbook.blogspot.com/2017/07/wywiad-agareads.html

    OdpowiedzUsuń
  24. Mnie niestety ta książka nie przypadła do gustu. Owszem nie była zła, ale czegoś mi w niej brakowało :)
    Ale zakończenie było bardzo fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Już od jakiegoś czasu chciałabym ją przeczytać, ale Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie do tego zachęciła^^

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  26. Koniecznie muszę nadrobić zaległości i poznać tę historię!

    OdpowiedzUsuń
  27. Czytałam i bardzo mi się podobała, choć chyba ciut bardziej wolę drugą książkę autorki :)

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  28. Super recenzja! Teraz na pewno przeczytam tę książkę! :D Zapraszam także na mój blog :) https://slodkiswiatmariki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. No ta książka jest dosłownie wszędzie, że chyba sama muszę się za nią zabrać.🙂
    Miłego wieczoru 😘
    zaczytanapielegniarka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Tak głośno teraz o tej książce. Wiedziałam, że chcę ją przeczyać ale po Twojej recenzji ja MUSZĘ ją przeczytać ❤

    OdpowiedzUsuń
  31. Mi książka również się bardzo podobała i równie szybko ją przeczytałam. Teraz mam zamiar obejrzeć film, mam nadzieję, że spodoba mi się tak samo jak książka :)
    Pozdrawiam, życzę miłego dnia i zapraszam do mnie:
    https://mojaczytelnia11.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 dancewithbook , Blogger